דבש וקינמון ולימון • פתרונות חורף של סבתות סיניות

חסימה של אחד מהמעברים, כמו של נחיר באף, מזמינה התרבות חיידקים וזיהום. אדים חמים, בתוספת של כמה טיפות שמן אתרי כמו מנטה, או שטיפה של הנחיר עם מים, תמנע החמרה וסיבוך כמו סינוסיטיס. כאשר הליחה איננה מתנקה בקלות מן הריאות,
דר זיו בר,רופא ראשי מאוחדת משלימה No Comments on דבש וקינמון ולימון • פתרונות חורף של סבתות סיניות

על פי הרפואה הסינית, כל עונה מבטאת יחסים שונים בין יין ויאנג. האביב והקיץ הן עונות "יאנגיות": החום דומיננטי יותר ואנרגיות האדמה עולות ומתבטאות בתהליכים של נביטה, צמיחה, פריחה והבשלת הפירות. בסתיו ובחורף האוויר מתקרר, הטמפרטורה יורדת, החיות מתכנסות לשנת חורף והכל מואט. הסתיו והחורף הן עונות "ייניות" • איך רפואה משלימה היא פתרון בריא לחורף • ומה הכי טוב לגוף שלנו

חסימה של אחד מהמעברים, כמו של נחיר באף, מזמינה התרבות חיידקים וזיהום. אדים חמים, בתוספת של כמה טיפות שמן אתרי כמו מנטה, או שטיפה של הנחיר עם מים, תמנע החמרה וסיבוך כמו סינוסיטיס. כאשר הליחה איננה מתנקה בקלות מן הריאות,
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רפואה משלימה בחורף

הקור מכווץ כלי דם, ודרכי הנשימה שלנו נחשפות לאוויר קר. כדי להבטיח אספקת דם טובה לריריות המצפות את מערכת הנשימה, חשוב לשמור על חום הגוף. להתלבש, לאכול חם, לשתות חם. להחליף את סלט הירקות הטרי בירקות מוקפצים או מאודים. מזון חריף, אם אתם בנויים לכך, גם מחמם וגם מגביר הפרשת ליחה ומנקה את מעברי הנשימה. יובש מזיק לשלמות הרירית, ומקל על מזהמים לחדור אותה, החימום באמצעות מזגנים מייבש את האוויר ומזיק לנו. חשוב לפתוח תמיד פתח אוורור, ולאכול מאכלים שמונעים את היובש כמו דייסת שיבולת שועל, אגסים, גזר, בטטה ודבש.

בעזרת הרפואה המשלימה אנו מחזקים את זרימת הדם וההגנה על הריריות בעזרת טיפולים כשיאצו ורפלקסולוגיה. השיאצו משלב בתוכו את המגע והזרמת הדם בתנועות עיסוי, תוך עבודה על המרידיאנים על פי הרפואה הסינית. מפת האיברים על כף הרגל מאפשרת לרפלקסולוג להשפיע על כל מערכות הגוף ולאבחן את מצבן בו זמנית. כך הוא יודע היכן לשים את הדגש בטיפול, והוא יכול גם להנחות את המטופל לגבי אמצעי הגנה נוספים שעליו לנקוט. אנשים הסובלים מהצטננויות תכופות, שיעול נבחני שמקורו בגרון, גירוי של הגרון וכאבי גרון, מוזמני לבצע את טיפולי השיאצו והרפלקסולוגיה במהלך חודשי החורף הקרים, כחלק מתחזוקת הגוף ומניעת המחלות.

בתנועת הנוער לימדו אותנו כי "כל הזורם אינו מזדהם". הכלל הזה כבר לא ממש נכון כשמדובר בנחלים, אך הוא עדין תקף בנוגע לדרכי הנשימה שלנו. חסימה של אחד מהמעברים, כמו של נחיר באף, מזמינה התרבות חיידקים וזיהום. אדים חמים, בתוספת של כמה טיפות שמן אתרי כמו מנטה, או שטיפה של הנחיר עם מים, תמנע החמרה וסיבוך כמו סינוסיטיס. כאשר הליחה איננה מתנקה בקלות מן הריאות, שאיפת אדים איננה מספיקה. צמח השומר מרכך את הליחה ותה מחצי כפית של אבקת שורש שומר עם עלים של מרווה, מומתק בדבש, יהיה טעים ויעיל יותר מכל סירופ שיעול.

כאשר טיפול ביתי בליחה אינו מספיק, הזיהום החיידקי שנגרם מצריך לרוב נטילת אנטיביוטיקה. אנשים הסובלים מנטייה זו, יכולים להיעזר בטווינה ובדיקור סיני. הטווינה, עיסוי סיני, מבצעת את הפעולה של פיזיותרפיה נשימתית באופן שונה, אך מגיעה לאותה תוצאה: ניקוז יעיל וטוב של הליחה מדרכי הנשימה העליונות והתחתונות. אנשים הסובלים מאסטמה או בעיות נשימה אחרות, יוכלו למנוע ממחלות חורף קלות להסתבך ולערב את דרכי הנשימה התחתונות ואת הריאות. הדיקור הסיני מאפשר לנו לבצע ניקוז של ליחה, חיזוק של מערכת החיסון וטיפול תומך כללי במצבי חולי ומניעת מחלה. מי שמצא את עצמו בחורף הקודם נוטל אנטיביוטיקה יותר מפעם אחת, נזקק לאינהלציות או לטיפול מונע, ירוויח במיוחד מטיפול תחזוקה בדיקור סיני לאורך החורף.

חיזוק מערכת החיסון לאורך זמן נעשה על ידי צמחים כמו UNA DE GATO, ציפורני חתול וג'ינסנג קוריאני,יתרונם בכך שהם אינם מאבדים מהשפעתם כאשר הם נלקחים לאורך זמן של חודשים,הג'ינסנג הקוריאני מחמם ועוזר מאוד לאנשים שרגישים לקור, אך הוא מעלה לחץ דם ואינו מתאים לסובלים מיתר לחץ דם. את האכינצאה רצוי לשמור לתקופה של מחלה, וגם את צמח הסמבוק שחור, שיש לו פעילות אנטי-ויראלית חזקה. את שני אלה יש לקחת כאשר מתחילים לחשוד בהתפתחות מחלה, ולהמשיך עוד יומיים לאחר סיום התסמינים.

ועוד משהו: אל תשכחו להתחסן כנגד שפעת. זה חשוב. והרפואה המשלימה? – היא תלחם עבורכם בכל יתר מחלות החורף.



0 תגובות